Praca osobistego lekarza królowej Jeanne de Bourgogne Guido de Vigevano (ok. 1280 – ok. 1349) dedykowana została królowi Francji Filipowi VI. Jest ona jednym z najciekawszych czternastowiecznych manuskryptów dedykowanych anatomii człowieka. Odwołuje się bezpośrednio do rękopisów Galena oraz do nauk mentora Vigevano Mondino de Luzziego. Szczególnie cenne są zawarte w niej ilustracje, które powstały dzięki doświadczeniom tego medyka w przeprowadzeniu sekcji na zwłokach ludzkich, mimo że w czasach jego życia były one oficjalnie zabronione. Na jednym z rysunków ciało ludzkie ukazano nawet na stole „sekcyjnym”, tak że zwłoki i stojący obok anatom zajmują dwie obok siebie płaszczyzny. Kolejne obrazki przedstawiają anatomię brzucha, klatki piersiowej i głowy, a ten najsłynniejszy anatomię ciała kobiety z widoczną „siedmiokomorową” macicą w nawiązaniu do hipotezy Galena. W pracy Vivegano są też rysunki ukazujące zabiegi przeprowadzane na żywych pacjentach. Wszystkie obrazki charakteryzują się dużą schematycznością i małą precyzją wykonania. W 1926 r. dzieło Vigevano zostało ponownie wydane w kolorze przez francuskiego bibliotekarza i historyka medycyny Ernesta Wickersheime.